.
Serb, Serbonis ( Sirbonis ili Serbon ) u Egiptu odnosi se na Morski narod.
Kada vetar duva na pijesak, Serbonis jezero se čini da je od čvrste zemlje, ali je zapravo je voda…
Jezero SERBONIS (grč. Σερβυνιδοζ Λιμνη) ostali nazivi (Sirbonis ili Serbon), koje spominju i Herodot i Diodor sa Sicilije. Herodot nas obaveštava da se to jezero nalazilo u donjem Egiptu, gde je sačinjavalo prirodnu granicu između Egipta i Sirije i da je bilo toliko staro, da je još Perun (pogrčeno Zevs) u njega bacio Aždaju (mitsko čudovište sa pogrčenim nazivom Tifon).
Ime Serbonian Bog (arapski: مستنقع سربون) primjenjuje se na jezero Serbonis, i tipično je za svaku situaciju iz koje je izvlačenje je teško.
Serbonian Bog je identificiran kao arapski Sabkhat al [Bardawil], jedno u nizu „Gorkih jezera“ koja se granaju istočno od Nila.
Ono je opisano u drevnim vremenima kao kaljuga u kojoj su propale legendarne vojske, i bile progutane i izgubljene, kao na primer jedan deo vojske Aleksandra Velikog.
Pojam Serbonian došao od imena srpski ( također poznat kao Serden ili Shardana) a označavao je srpske morske gusare.
Oni su jedna od nekoliko skupina Naroda Mora , koje se pojavljuju u fragmentarnim Egipatskim zapisima, u 2. milenijumu prije Hrista.
Engleski original sa Wikipedije:
SERBON BOG
Serb, Serbonis ( Sirbonis or Serbon ) in Egypt relates to the Sea Peoples.
When sand blew onto it, the Serbonian Bog appeared to be solid land, but was in fact a Bog.
The term is now applied meonian Bog.
The name of the Serbonian Bog (Arabic: مستنقع سربون) applied to the lake of taphorically to any situation in which one is entangled from which extrication is difficult.
The Serbonian Bog has been identified as Sabkhat al [Bardawil], one of the string of „Bitter Lakes“ to the east of the Nile’s right branch.
It was described in ancient times as a quagmire, in which armies were fabled to be swallowed up and lost.
The term Serbonian came from the name of the Serb (also known as Serden or Shardana) serbs sea pirates, one of several groups of Sea Peoples, who appear in fragmentary Egyptian records in the 2nd millennium BC.
…
Одакле су се појавили “Народи са мора” (Sea people) или Поморани?
Да ли са запада или са истока?
Шлемови им подсећају на викиншке, а перјанице на филистинске. Филистејци су један од могућих остатака Народа са мора.
Једини писани извор о “Народима са мора” представљају два описа египатских похода.
1) Опис рата који је водио фараон Меренптах против либијског савеза који је покушао да се насели у западној делти Нила
– међу либијским снагама су били и људи који су описани као “сјеверњаци који долазе из свих земаља” и као људи “из земаља мора”.
– “Народи са мора” наведени су као: Šrdn, Ekwš, Trš, Škrwš, Rwkw.
– сачуван је број заробљеника из прве четири групе – 2200.
– египатски извјештај помиње да су “Народе са мора” чинили само мушкарци, док су Либијце пратиле и њихове породице, што указује на то да су “Народи са мора” били најамници које је унајмио либијски вођа, Марјаре.
2) Опис похода који је водио фараон Рамзес III против народа који су се кретали на југ из Сирије, морем и копном
– овој поход је опширно приказан (сликовно и тесктуално) у Рамзесовом загробном храму у Мединет Хабуу.
– “Народи са мора” наведени су као: Prst, Tjkr, Škrš, Šrdn, Dnn, Wšš. Два имена (Škr(w)š и Šrdn) помињу се и у либијском походу.
– на основу натписа и рељефа можемо закључити да се копнена битка водила негде у близини либанске обале, док се поморска битка водила вероватно у делти Нила.
– на рељефима копнене битке приказана су теретна кола која вуку два пара бикова и превозе жене и дјецу. Ова кола нису била ни налик ратним двоколицама, што наводи на закључак да је народ који се супротставио египатској војсци првобитно био земљораднички народ, који је био принуђен да се сели са својим стадима и породицама, могуће у потрази за новим стаништем.
Могућа вокализација имена “Народа са мора” (према Амели Курт)
Rwkw – Лука
Šrdn – Шардан (Shardan)
Dnn – Денјен
Tjkr – Тјекер
Prst – Пелесет
Trš – Тереш
Škrš – Шекелеш (Sikeles)
Wšš – Вешеш
Ekwš – Еквеш
Следе краћи описи “Народа са мора”:
1) Rwkw – Лука
– доводе се у везу са Ликијцима.
– појављују се повремено као пирати.
– борили су се са Хетитима против Египћана у боју код Кадеша.
– борили су се са Либијцима против фараона Мернептаха.
2) Šrdn – Шaрдaн (Shardan)
– доводе се у везу са Лидијом, источносемитским крајевима, јонском обалом, Корзиком и Сардинијом (на основу имена и на основу пронађених бронзаних статуа које представљају ратнике са роговима, сличне Caрдaн са египатских рељефа).
– носе шљемове са роговима, килтове и мачеве.
– познати као најамници.
– борили су се са Либијцима против фараона Мернептаха.
– борили су се на обадве стране у походу Рамзеса III против “Народа са мора“.
3) Dnn – Денјен
– доводе се у везу са Киликијцима, Микењанима и Канајцима (три теорије).
– носе капе сличне као Пелесет и Тјекер, килтове, копља, кратке мачеве и округле штитове.
– борили се у војсци Рамзеса III у походу против Либијаца.
– борили су се против Рамзеса III у његовом походу против “Народа са мора“.
4) Tjkr – Тјекер
– доводе се у везу са Кипром, Анатолијом и егејским крајевима.
– носе капе сличне као Пелесет и Денјен, килтове, копља, кратке мачеве и округле штитове.
– борили се у војсци Рамзеса III у походу против Либијаца.
– борили су се против Рамзеса III у његовом походу против “Народа са мора”.
5) Prst – Пелеcет
– доводе се у везу са Грчком, Илиријом, Критом, Западном Анатолијом, источним земљама.
– најприхваћенија је теорија да су са Крита и да су од њих Филистејци. У прилог овој теорији иде и слично посуђе пронађено на Криту и у Палестини, као и остаци једне статуе пронађене на Криту која приказује човјека са брадом и капом која је иста као и капа Пелесет на египатским рељефима.
– носе капе сличне као Тјекер и Денјен, килтове, копља, кратке мачеве и округле штитове.
– бродови Пелеcет подсјећају на бродове егејских крајева.
– познати као најамници.
– борили се у војсци Рамзеса III у походу против Либијаца.
– борили су се против Рамзеса III у његовом походу против “Народа са мора“.
6) Trš – Тереш
– доводе се у везу са Тројанцима, Лидијом, Лезбосом, Анатолијом и Етрурцима.
– носе турбане и браду.
– борили су се са Либијцима против фараона Мернептаха.
– борили се у војсци Рамзеса III у походу против Либијаца.
7) Škrš – Шекелеш (Sikeles)
– доводе се у везу са Сицилијом.
– носе турбане и браду.
– борили су се са Либијцима против фараона Мернептаха.
– борили се у војсци Рамзеса III у походу против Либијаца.
– борили су се против Рамзеса III у његовом походу против “Народа са мора“.
8 ) Wšš – Вешеш
– доводе се у везу са Тројом, Каријом и југозападном Малом Азијом.
– носе турбане и браду.
– борили се у војсци Рамзеса III у походу против Либијаца.
– борили су се против Рамзеса III у његовом походу против “Народа са мора“.
9) Ekwš – Еквеш
– доводе се у везу са Ахајцима.
– борили су се са Либијцима против фараона Мернептаха.
…Izvor: http://www.poreklo.rs/forum/index.php?topic=407.0
Још о Морском народу на теми о језеру Сербонис –
You can follow any responses to this entry through the
RSS 2.0 feed.Both comments and pings are currently closed.